|
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2727 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
„Skąd się bierze deszcz?” – zabawa badawcza.CELE ZAJĘĆ:
- przybliżenie zjawiska krążenia wody w przyrodzie;
- stworzenie możliwości zaobserwowania zjawiska parowania i skraplania wody;
- kształtowanie poczucia rytmu;
- zachęcanie do swobodnych wypowiedzi;
- ćwiczenie mięśni tylnej części języka na zgłosce „kap”;
- rozbudzenie wyobraźni dzieci;
- budzenie zainteresowań badawczych u dzieci;
METODY: samodzielnych doświadczeń, zadań stawianych dziecku, pokaz i obserwacja, pogadanka, objaśnienie, instrukcja, FORMY PRACY: indywidualna, zbiorowa, ŚRODKI DYDAKTYCZNE: Parasol, szklanka z gorącą wodą, spodeczek, zestaw ilustracji „Krążenie wody w przyrodzie”, gazety, farby na tackach, kartony, fartuchy ochronne. PRZEBIEG ZAJĘĆ:
- Nauczycielka chodzi po sali z rozłożonym parasolem i nuci piosenkę:
Szedł listopad polną drogą
Strącił liście z drzewa. Pada deszcz, pada deszcz, A ja sobie śpiewam (x2)
- Rozmowa z dziećmi:
- Co moknie za oknem, gdy pada deszcz?
- Jak jest wtedy, gdy pada deszcz? Wesoło czy smutno? Jasno czy ciemno? Sucho czy mokro?
- Po co pada deszcz? Czy jest potrzebny? Komu?
- Co to jest deszcz?
- Skąd się bierze deszcz? – zabawa badawcza.
Do szklanki nauczycielka wlewa gorącą wodę. Obserwuje z dziećmi parę wodną. Nad szklanką dzieci umieszczają schłodzony spodeczek i obserwują skraplanie się wody. Odnoszą te spostrzeżenia do krążenia wody w przyrodzie.
- „Spacer w deszczu” – zabawa ruchowa z gazetami.
Dzieci chodzą z gazetami(parasolami) nad głową po sali. Na hasło przykucają i uderzając w gazetę, naśladują odgłos deszczu „kap, kap, kap” w różnym rytmie, nadawanym na bębenku przez nauczycielkę. Następnie rozkładają gazety na dywanie i spacerują, omijając i przeskakując przez kałuże.
- „Co by było gdyby… deszcz był kolorowy” – zadanie otwarte.
- Malowanie palcami kolorowego deszczu.
Malowanie poprzedza zabawa w wystukiwanie palcami „kap, kap, kap” o blat stołów w różnym rytmie.
- Czynności porządkowe.
Opracowała:Agnieszka Wyrzykowska |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|